Coen van der Gugten

Ondernemer
Brusselsepoort

Waarom Maastricht?
In 1977 vond ik werk bij de universiteit, het wonen in Maastricht kreeg ik erbij cadeau. Ik ben dus niet geboren, maar, na 36 jaar, wél stevig geworteld in onze stad. 24 jaar geleden ben ik een bedrijf begonnen. Ook als ondernemer ken ik stad en regio inmiddels als mijn broekzak. Er is, denk ik, geen betere om in te leven en te werken.

Waarom GroenLinks?
Maastricht is ons “thuis”. Nu en in de toekomst. Die toekomst overkomt ons niet als we ons daar op voorbereiden. Energie, milieu en werk zijn voor mij thema's die tellen, nú en voor onze kinderen. Schoner en duurzamer is voor Maastricht pure noodzaak. Zodat ons “thuis” beter wordt om in te leven en te werken. Hangen we achter in het peloton of proberen we in de kopgroep te rijden? Door goed teamwerk kunnen we onze toekomst mede vormgeven en zo ook zorgen dat dat werk oplevert.

Waarom in de raad?
De afgelopen jaren heb ik veel geleerd. Als actievoerder, als plannenbedenker én als uitvoerder heb ik meegedaan aan wat straks de grootste verandering zal blijken te zijn die Maastricht in lang heeft meegemaakt: de Encitransformatie. Een prachtig project dat nieuw werk, nieuwe natuur en nieuwe recreatie oplevert. Waarbij het streven naar duurzaamheid inhoud krijgt. Én een plan dat, ondanks de crisis, gewoon door gaat. Die ervaring wil ik graag inbrengen in de raad. Meehelpen om stevige lijnen naar de toekomst uit te zetten.