Water. Je kan niet zonder en kan niet met, vooral als er te …. voor staat.

Zeer kort omschreven waarmee wij het in de toekomst te stellen krijgen en het ziet ernaar uit, dat urgentie is geboden. Maatregelen om het te veel en te weinig aan water aan te pakken vergen nu eenmaal veel tijd. Of wellicht ook niet?

Het thematisch gedeelte staat nu in het teken van perspectieven die het probleem zouden kunnen doen wegspoelen.

We hebben 2 deskundigen uitgenodigd:

• Gea Meijers, kandidaat voor de Provinciale Staten, alwaar zij samen met Thea Jetten de portefeuille water onder zich heeft. Gea studeerde sociologie en internationaal publiek beleid. Zij was betrokken bij het politiek café Kijk in Meerssen waar water een belangrijk onderwerp was. “Mensen hebben recht op een schonere lucht, een gezonde natuur, waterveiligheid, betaalbare woningen en goede voorzieningen”.

• Rose-Marie Kaanen is opgegroeid met waterbeheer en watererfgoed. Ze weet uit ervaring dat het waterschapswerk ingewikkeld en belangrijk is. Vanaf 2019 maakt ze deel uit van de fractie Water Natuurlijk Limburg en houdt zich vooral bezig met innovatie, droogte en waterkwaliteit. Zij werkt bij haar bedrijf Design Factory na haar opleiding aan de Jan van Eyck Academie. Ook is zij voorzitter van de Stichting Dorp en Erfgoed Arcen.