In Dagblad De Limburger d.d. 27 april 2010 wordt aandacht besteed aan de donkerrode restzak. De Maastrichtenaar wordt er op gewezen dat deze restzakken na 1 juni 2010 niet meer gebruikt mogen worden, doen ze dat wel dan staat daar een boete van € 60,- tegenover. Naar wij hebben begrepen zijn er mensen die nog rode restzakken in voorraad hebben. GroenLinks heeft vragen gesteld aan de wethouder over deze kwestie.

Het resultaat: de rode restzakken kunnen allemaal worden omgeruild zowel de aangebroken als de onaangebroken rollen! Sterker: als u de Gemeente belt komt er zelfs een medewerker bij u langs!
Dit is wel wat veel van het goede en een nogal dure oplossing. Maar goed, heeft u nog oude donkerrode restzakken? Dan kunt u die tot uiterlijk 18 juni 2010 gratis omruilen voor de nieuwe roodwitte restzakken. U kunt een telefonische afspraak maken via (043) 350 4000, waarna een medewerker van de gemeente bij u thuis langskomt.

Saskia Hermens
Miriam Elfassih