Tijdens de ledenvergadering van GroenLinks Maastricht-Heuvelland hebben de leden Gerdo van Grootheest unaniem gekozen als de nieuwe lijsttrekker van GroenLinks voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2010. Ook de andere kandidaten zijn nu definitief bekend.

De top 10 van de kandidatenlijst van GroenLinks Maastricht ziet er als volgt uit:

1. Gerdo van Grootheest, 30 jaar
2. Roos-Marie Bal, 51 jaar
3. Saskia Hermens, 32 jaar
4. Gert-Jan Krabbendam, 27 jaar
5. Miriam Elfassih, 22 jaar
6. Linda Babb, 59 jaar
7. Michiel Ritzen, 33 jaar
8. Marlise Korsten, 55 jaar
9. Frans Pletsers, 64 jaar
10. Antoon van Hooft, 59 jaar

Tijdens de ledenvergadering hebben de leden hebben ook het verkiezingsprogramma vastgesteld waarmee GroenLinks de verkiezingen wil ingaan. Het programma heeft de titel 'Zin in de toekomst' meegekregen.

GroenLinks-lijsttrekker Gerdo van Grootheest: “Ik ben erg trots op deze kandidaten en het toekomstgerichte verkiezingsprogramma. GroenLinks gaat met een mix van ervaring en nieuw en fris talent de verkiezingen in. GroenLinks heeft afgelopen 8 jaar zowel in het college als in de gemeenteraad laten zien een betrouwbare en resultaatgerichte partij te zijn. Met deze kandidaten en dit programma werken we verder aan een duurzaam, sociaal en tolerant Maastricht. Wij hebben zin in de toekomst!”