GroenLinks in Maastricht doet busvervoerder Veolia een handreiking in het snel verbeteren van de dienstverlening in het onlangs overgenomen busvervoer. De fractie maakt zich zorgen over het huidige kwaliteitsniveau van het OV in de stad. De dienstverlening is op dit moment onder de maat en als dat te lang duurt is de kans op structureel verlies aan klanten groot, zo vreest de fractie.
De fractie heeft daarom het initiatief genomen voor het openen van een internetsite. Op deze site: www.klachtenoverveolia.nl kunnen gebruikers van het OV in de stad hun klachten kwijt. Het mes snijdt zo aan twee kanten:
- Iedereen krijgt een actueel beeld van de kwaliteit van het OV, en
- Veolia een uitgelezen kans om met deze aanvullende klachtenkennis, haar dienstverlening snel te verbeteren.
GroenLinks roept derhalve alle reizigers met klachten over het OV in Maastricht op om hun ervaringen te delen op de site: www.klachtenoverveolia.nl
GroenLinks in de pers: L1 Nieuws | Blik op nieuws Limburg