Krabbendam beoogd opvolger Van Grootheest

De gemeenteraadsfractie van GroenLinks Maastricht is voornemens Gert-Jan Krabbendam voor te dragen om Gerdo van Grootheest op te volgen als wethouder in Maastricht. Van Grootheest werd een week eerder voorgedragen als de nieuwe burgemeester van Culemborg. Dit heeft de fractie vandaag aan de ledenvergadering van de afdeling Maastricht-Heuvelland laten weten.

Het precieze moment van raadsbehandeling van de wethoudersopvolging hangt af van de benoemingsprocedure en daarmee installatiedatum van Van Grootheest als burgemeester van Culemborg. Gert-Jan Krabbendam was tot medio 2014 lid van de Limburgse Provinciale Staten en was bij de gemeentelijke verkiezingen van 2014 de nummer 2 op de kieslijst na Van Grootheest. Sinds zijn intrede in de Maastrichtse gemeenteraad in 2014 is Krabbendam fractievoorzitter van de GroenLinks-fractie. De GroenLinks-fractie buigt zich verder de komende weken over de mogelijke opvolging van Gert-Jan Krabbendam in de fractie en het fractievoorzitterschap.