In de raadsvergadering van 22 februari is door bijna de gehele raad steun uitgesproken voor het Ruimtelijk Mobiliteitspakket Maastricht Noord. GroenLinks is altijd tegen een tweede Noorderbrug geweest en gaf altijd al de voorkeur aan het beter inrichten van de huidige Noorderbrug zodat deze de mobiliteitsdruk beter aan kan. Met het Ruimtelijk Mobiliteitspakket Maastricht Noord wordt een mobiliteitsprobleem waar we al jaren mee kampen aangepakt. GroenLinks heeft t.a.v. dit stuk dan ook een positieve grondhouding.
.....
De komende tijd gaat verdere uitwerking nog plaatsvinden. GroenLinks heeft daarbij bijzondere aandacht gevraagd voor de uiteindelijke uitwerking van de westelijke aanlanding. Goede communicatie met belanghebbende is van groot belang.
Daarnaast moet ook goed rekening gehouden worden met de ruimte die de fietser krijgt op de brug. Aangezien in de plannen staat dat de ruimte van het langzaam verkeer iets te versmallen. Daarnaast zal de komende jaren het autoverkeer op de brug zelf toenemen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de fietser hier aan het kortste eind trekt. Dit zou namelijk ons eigen fietsbeleid om zeep helpen.