Zelf groenten of fruit kweken in je eigen tuintje. Even lekker buiten zijn. Voor veel mensen geen enkel probleem. Maar als je geen tuin hebt, een beperking of een chronische ziekte is dat nog niet zo vanzelfsprekend.

De natuur zit immers vol obstakels die moeilijk te begaan zijn. Om daar wat aan te doen is het project ‘Tuin op hoogte’ bij het Kunstfront geboren. Een initiatief van Stichting Samen Onbeperkt.

De ‘Tuin op hoogte’ is een aangepaste moestuin. Onder andere verhoogde bloembakken en aangepaste paden maken van de tuin een bijzondere variant. Het is een toegankelijke tuin voor mensen met een rolstoel of rollator, maar ook voor visueel gehandicapten. Én er is een mooie samenwerking met andere activiteiten in het Kunstfront. Elke maandag kunnen mensen in de tuin van het Kunstfront terecht. Kunstfront is een atelier gebouw waar workshops en cursussen worden georganiseerd, vaak in samenwerking met speciale doelgroepen, zoals de Stichting Samen Onbeperkt in het geval van deze speciale tuin.