Bij de Maastrichtse GroenLinks-fractie vindt een wisseling van de wacht plaats: Bastiaan de Jong stopt als fractievoorzitter van GroenLinks Maastricht. De fractie heeft tijdens de fractievergadering op donderdag 27 september unaniem Gerdo van Grootheest gekozen als nieuwe fractievoorzitter en Roos-Marie Bal als vice-fractievoorzitter.

Bastiaan de Jong heeft besloten om te stoppen als fractievoorzitter van GroenLinks Maastricht. Na een mooie en leerzame periode als voorzitter van de Maastrichtse GroenLinks-fractie wil hij zich als lid van de gemeenteraad weer meer gaan storten op het praktische politieke handwerk. Bastiaan de Jong kijkt uit naar zijn nieuwe rol binnen de fractie.

Raadslid Gerdo van Grootheest volgt Bastiaan de Jong op als fractievoorzitter. De GroenLinks-fractie heeft hem tijdens een vergadering op donderdag 27 september unaniem gekozen als de nieuwe fractievoorzitter. Tijdens diezelfde fractievergadering werd
raadslid Roos-Marie Bal unaniem gekozen als vice-fractievoorzitter.

“Wij zijn er ontzettend trots op hoe Bastiaan de afgelopen periode de fractie op een energieke manier heeft geleid. De GroenLinks-fractie gaat met diezelfde kracht door om Maastricht nog groener, socialer en toleranter te maken” aldus de nieuwe fractievoorzitter Gerdo van Grootheest.