Coen van der Gugten, 41 jaar Maastrichtenaar en 28 jaar ondernemer, getrouwd en vader van 2 volwassen zoons en opa van 2 kleinkinderen.

• Hard gewerkt aan een nieuwe manier van vergaderen van de gemeenteraad om zo de burger meer te betrekken.
  • Gaat er alles aan doen om van de ENCI-transformatie de komende jaren een succes te maken voor stad en regio.
  • Nam het Raadsinitiatief Mergelweg Fietsweg, dat van deze weg eindelijk maakt wat hij hoort te zijn: een recreatieve fiets- en hardloop- en wandelweg waar de auto te gast is.
  • Formuleerde de Motie Luchtkwaliteit Binnenstad, een stapje op weg naar een autovrije binnenstad: Maastricht zero-emission.
  • Schreef het Amendement in de tekst Herontwikkeling Landbouwbelang Gebouw, waardoor de toekomst van de "Cultural Freezone" serieus genomen wordt.
  • Formuleerde de Motie Infrastructuur Maastricht-West, de aanzet om de structuur van wegen (autos, vrachtautos, fietsroutes) en openbaar vervoer richting België in de hele regio Tongeren-Hasselt-Maastricht integraal te gaan benaderen. En daarbij op zoek te gaan naar een duurzame oplossing voor b.v. de Tongerseweg.
  • Organiseerde op zaterdag 17 februari 2018 dat politici uit Tongeren, Hasselt, Riemst, Bilzen, Lanaken en Maastricht het Manifest regionale mobiliteit Tongeren-Hasselt-Maastricht ondertekenden. Voortaan zoeken we samen naar oplossingen voor onze gezamenlijke regionale problemen.
  • Bewaakt duurzaamheid en energietransitie in alle belangrijke ontwikkelingen in onze stad, b.v. door aanscherping van de welstandseisen Groene Loper.
  • Maakt zich zorgen over het toenemend vliegverkeer boven onze stad.
  • En is uiteraard voor het sluiten van Tihange.
  • Werkt Euregionaal aan energietransitie en een schone Maas met Groen (Vlaanderen), Ecolo (Wallonië en Duitstalige gemeenschap) en de Gruenen (Duitsland).
  • Groen Werkt!

GroenLinks: DUURZAAM SAMEN LEVEN

Coen van der Gugten

Portefeuilles:

• Ruimtelijke ordening / landschap (R.O.)
  • Stadsontwikkeling
  • Wonen