Saskia Hermens

Saskia Hermens – raadslid

Wie is Saskia
Geboren op een koude dag in maart 1976 in het oude ziekenhuis op Annadal. Opgegroeid in Beutenaken en later in Heugem. Gaan studeren in Brabant en Overijsel en na mijn studie Milieutoezicht en Milieukunde terug naar Maastricht gekomen. Sinds 2003 ben ik politiek actief voor GroenLinks en inmiddels moeder van twee tieners.

Wat drijft Saskia
Via het raadswerk voor GroenLinks kan ik mijn kennis en passie voor meer natuur en een beter milieu inzetten binnen het gemeentelijk beleid van de stad Maastricht. Zo heb ik me de afgelopen jaren ingezet voor meer groen op schoolpleinen, gratis regentonnen voor onze inwoners, waterpunten in de stad, bewustwording en terugdringen van de plastic soep.
Ik wens alle inwoners van onze mooie stad een veilige plek om te leven. Hoe we onze stad inrichten, er in leven en hoe we hem achter laten is van groot belang voor de toekomst van onze stad en al haar inwoners. Maar ook ruimte voor kinderen om te ontdekken wie ze zijn en waar hun grenzen liggen. Dat er meer ruimte komt voor dieren en planten om te floreren. Weg met al die aangeharkte grasvelden! Elke verbetering die je kan doorvoeren draagt bij aan het geheel en ik blijf zoeken naar die verbeteringen.

Grootste uitdaging voor de stad volgens Saskia
We staan op een kantelpunt waarbij we onze maatschappij echt anders kunnen gaan inrichten om toekomstbestendig te worden. Wat we kopen, hoe we ons geld verdienen, hoe we wonen en onze tuin inrichten zijn allemaal keuzes die wel of niet bijdragen aan die verandering.  Een enorme uitdaging maar ook een manier om onze stad beter, groener en duurzamer te maken en die kansen geven enorme hoop de toekomst. Ik wil de komende jaren voor GroenLinks die kansen aangrijpen om onze stad te helen! #Heeldestad

Waar vind je Saskia
Meestal zingend op de fiets of knutselend op de bank onder een zelfgebreide deken.
Email: saskia.hermens@gemeenteraadmaastricht.nl
Telefonisch: 06 27 39 03 07