Afscheidsspeech
Na de felicitaties en warme woorden van burgemeester én een staande ovatie van de aanwezige raadsleden, partijgenoten en familie kon Saskia zelf haar laatste woorden als raadslid tot de aanwezigen richten. Zie hier voor de video-opname.

Lieve mensen,

Ik heb lang moeten denken wat ik hier zou gaan zeggen. Maar kan de woorden niet vinden om het te kunnen beschrijven. Het waren 20 ongelofelijk bijzondere jaren om deel te mogen nemen aan de grote mensen tafel van deze stad. Ook al voelde het soms als een kinder tafel op een feestje.
     Zorg goed voor deze stad. Haar toekomst! De nieuwe generaties. We moeten regeren alsof wij er zelf niet meer zijn. En wat voor stad laten we dan achter? We proberen vaak de waan van de dag aan te grijpen maar vergeten daardoor ons hoofddoel. En alles wat wij hier beslissen zou dat hoofddoel moeten dienen. Ga als raad meer strategisch te werk, bepaal zelf de kaders en hobbel niet achter collegevoorstellen aan. Werk samen met elkaar om zaken die je belangrijk vind te agenderen. En vertrouw meer op elkaars expertise. Dat waren mijn laatste wijze woorden.
     Ik ga jullie ongelofelijk missen en wil graag iedereen hier vandaag aanwezig bedanken voor de herinneringen, de fijne samenwerking en lol die we samen gehad hebben. Het ga jullie goed!

Saskia_Hermens_Speech